Ćwiczenia relaksacyjne łagodzące stres w pracy

ćwiczenia relaksacyjne w pracy

Stresująca rzeczywistość w biurze? Istotne spotkanie od którego wiele jest zależne? Lub dzień pełen zajęć oraz wrażeń? To wszystko pozbawia cię spokoju, a pod koniec dnia nie pomaga zasnąć? Poniżej parę technik na zdenerwowanie oraz złe emocje.

To jak oddychamy pozwala zyskać spokój. Przeciętny człowiek bierze każdego dnia 20000 oddechów. Wobec tego zaleca się przywiązywać do tego wagę. Poniżej parę treningów, które pomogą w pełni zdrowia zaczerpnąć powietrze oraz zapanować nad uczuciami.

1. Nastaw się na niełatwe spotkanie biznesowe

Kłopot: Nie umiesz zebrać uważa, emocje biorą górę? Sprawdź trening z oddechem.

Trening: Rozstaw nogi na odległość barków oraz nieco ugnij kolana. Opieraj ręce na niższej partii talii oraz czerp powietrze poprzez usta, rozszerzając przeponę. Wydychaj powietrze sprawniej, wydając bardzo głośny odgłos „ha”. Powtórz 2 minuty. Z uwagi na rezultaty dźwiękowe musisz odnaleźć jakieś ustronne miejsce.

2. Panika przy biurku w biurze

Kłopot: Dostałaś e-mail informujący, że sytuacja jest poważna? Następny deadline przed tobą? Nie panikuj, zabierz się za barki ze stresem.

Trening: Zatkaj palcem prawą dziurkę od nosa oraz wydychaj powietrze lewą, aż doliczysz do 8, a później zrób wdech takiej samej długości. Wykonaj samo prawą dziurką. Powtarzaj cykl 10 razy, tylko przedtem ostrzeż współpracowników, że możesz dziwnie się zachowywać.

3. Nocny alarm

Kłopot: Obudziłaś się w środku nocy z niespokojnego snu? Posiadasz kłopot z ponownym zasypianiem?

Trening: Ułóż się na plecach, ugnij kolana oraz trochę unieś korpus, kładąc go na poduszkach. Otwórz usta oraz zabierz spokojny, głęboki wdech. Wydychaj powietrze nieco sprawniej, z wyraźnym, delikatnym westchnieniem. Powtórz poprzez 2 minuty, nie robiąc przerw.

Po zmroku wycisz własne emocje

Korzystny plan na regularny trening

Dużo ludzi nie może pójść spać po silnym ruchu fizycznym. Jeżeli do nich należysz, wygospodaruj dzień tak, by regularny trening kończył się parę godz. poprzez pójściem spać. Nie masz wyjścia? Przeznacz wieczór na spokojne stretching lub jogę, a nie crossfit.

Wieczór bez laptopa

Odpuść sobie pod koniec dnia siedzenie przed ekranem komputera oraz ze smartfonem. Niebieskie światło, które wytwarzają, zakłóca pójście spać oraz powoduje, że jesteś więcej podatna na stresujące sytuacje. Łóżko oraz sypialnia muszą łączyć nam się tylko ze spaniem oraz seksem.

Zaparz herbatkę

Zielona herbata jest obfitym bogactwem teaniny, która – jak wskazują eksperymenty – może wspierać zredukować ilość kortyzolu. Jakby tego jest niewiele, już sam fakt wykonania oraz popijania herbaty, gdy będzie przyzwyczajeniem, może spowodować, że staniesz się każdego dnia spokojniejsza. Nie zwlekaj oraz zaprzęgnij czajnik do pracy. Przedtem, zobacz, jak parzyć herbatkę, by była zdrowa oraz smaczna.

Podłącz się do muzyki

Eksperymenty wskazują, że muzyka koi nie jedynie obyczaje. Harmonijne odgłosy mogą uprościć Ci pozbycie się z siebie bagażu emocji. Wiadomo nie każda muzyka – Metallica raczej nie pomoże, mimo że są tacy, co twierdza w innym przypadku. Simon & Garfunkel? Na pewno.

Dodaj komentarz